Thursday, August 14, 2003

Hosszan setaltunk a parton. Feeel meg leee, mit ahogyan pompom ringott az agon. Akarha mas teendonk soha nem is lett volna. Orokervenyuen jartunk fel-le hosszan a homokban. Hullamok nyaldostak. En es a Logyalogoltato. Beszelgettunk a lagy, konnyu szelben kisse felemelve a hangunkat, hogy halljuk egymast a tenger morajaban.
' es mi szel hozott vegul vissza? ' kerdtem Logyalogoltatot, mert koztudottan a vilagkoruli varosokban s a seholsincs jelentektelensegekben jart-kelt mar hosszu ideje. Am itt szuletett, majdhogynem itt a parton, ahol jarunk fel-le epp.
' Noss -szolt eroteljesen s szepen formalva a szavakat- Noss, lelekben mindig ...igen - most az igenre megallt - igen, mindig is Itt. Itt a parton. Es setaltam, mikent most s atjart a szel s ereztem a tenger illatat. A szuletesem szagat. Noss - s most tovabblepett melyen tunodve mert nagyon az igazat vagyta mondani- azt hiszem a lenyem idekot. Pontosabban minden ehhez a ponthoz kot. Itt szulettem meg. Szamomra termeszetes, hogy ha behunyom a szemem egy pillanat s itt vagyok. A parton. '
'en is itt szulettem' csuszott ki belolem valahogy s feleslegesen de finoman beillesztodve Logyalogoltato gondolataiba. Nem is zokkentette ki egyaltalan. S tovabb monta, mert ki akarta mondani. S kinek mondta volna masnak ha nem nekem.
' Erzem a szelet, a sos vizpermetet az arcomon. -most ismet par lepes szunetet tartott, szokasa, hogy olykor megall- Erzem a szuletesemet.'
Hallgattunk. Meg mintha akart volna mondani valamit, de ugy lattam tekintete nagyon messzire meredt. Mintha csak akarta volna latni vagy latni velne az Atlanti Ocean afrikai partjait.

No comments: