Tuesday, July 15, 2003

/ barátom megkérdi, hogy szoktam-e...? -szoktam szoktam, mondom, s még pontosabban kérdi, hogy szoktam-e tudni...? -szoktam szoktam, mondom, ...hogy szoktam-e tudni mikor leülök szonettet írni, hogy mit fogok írni? --dehogy szoktam.
Mert ami zsong az zsong, Tandori után szabadon, azaz nem emlékszem, hogy is de valahogy így. Bennem ma igy. Magamtol úgysem találnám ki, miként is pontosan mert ilyenkor memóriám mint a szita. Jövök-megyek s dúdolgatok mert vannak ilyen napjaim. Emlékszem, voltak olyan napjaim amikor Budapesten kavézókban, bárokban ülve s utcákon körbe-körbe meg az zsongott vagy inkább zsongatott; ...nem írni volna jó...szárazföld helyett a tenger, kocsi helyett hajó...
Hülyén hangzik, meg nem is idevág egészen de most itt a tenger. Most érzem csak; ôsi hiány az, ha nincs, ha nincs a tenger vagy legalább valami nagyobbacska víz. Ahol csak úgy; lenni lehet. A budapesti strandok, az uszodák, fürdôk ... hát azok se rosszak, ugye (már amelyik) vagy pl. a bányató Kisorosziban. Vagy kenuzni a Dunán. ( lehet, a jövô hét hétfôn megyünk kenuzni itt valami folyón /benne békés aligátorok, mint majd mindenütt floridában/ )

No comments: